Maatwerk dashboard laten maken

Via een interactief online dashboard krijg je inzicht in en grip op je bedrijfsprocessen, activiteiten en resultaten. Zo haal je het maximale uit de data van je bedrijf!

pirate-metrics-aarrr-dashboard-geckoboard

Een aantal van onze klanten

Decidas-tableau
Decidas-power_bi
Decidas-GMP
Decidas-alteryx

Waarom een dashboard

Meer inzicht door dashboards

Steeds meer bedrijven beseffen dat data het nieuwe goud is. Grote bedrijven hebben volledige afdelingen om alle data op te schonen en te analyseren. Voor kleine- en middelgrote bedrijven is een maatwerk dashboard een goede eerste stap naar meer overzicht en inzicht.

Test-oog

250+

Dashboards worden per minuut geopend

250+

Dashboards worden per minuut geopend

250+

Dashboards worden per minuut geopend

250+

Dashboards worden per minuut geopend

Een maatwerk dashboard versus Excel

De meeste bedrijven gebruiken standaardrapportages in hun softwarepakketten of bouwen een eigen rapport in Excel. Een online dashboard heeft ten opzichte hiervan vele voordelen:

Toegankelijk

Geautomatiseerd

Informatie wordt automatisch ingeladen, opgeschoond en gevisualiseerd. Excel vereist meer handwerk, wat meer tijd kost en foutgevoelig is.

Toegankelijk

Het is 24/7 toegankelijk en up-to-date. Excel-documenten raken regelmatig zoek, er ontstaan verschillende versies en ze zijn minder in the picture.

Gebruiksvriendelijk

Het is gebruiksvriendelijk en eenvoudig aan te passen. Excel rapportages worden na verloop van tijd vaak complex en onduidelijk.

Verschillende systemen

In een dashboard kan data uit verschillende systemen (bronnen) aan elkaar worden gekoppeld en gevisualiseerd. Dit levert nieuwe inzichten op.

Wij werken o.a. met:

Decidas-tableau
Decidas-Exact
Decidas-power_bi
Decidas-Salesforce
Decidas-GMP
Decidas-Sap
Decidas-alteryx
Decidas-Shopify
Decidas-postgresql
Decidas-Afas

Verschillende typen dashboards

Operationeel dashboard

Met een operationeel dashboard worden meestal de processen, kerncijfers en KPI’s van één specifieke afdeling gemonitord. Dit type dashboard wordt regelmatig geraadpleegd en is soms zelfs altijd zichtbaar, bijvoorbeeld op een tv.

Strategisch dashboard

Via een strategisch dashboard krijgt het MT een high-level overzicht van het bedrijf (de KPI’s van verschillende afdelingen). Ze worden gebruikt om belangrijke beslissingen te nemen en meestal eens per maand, week of dag bekeken.

Operationeel dashboard

Met een operationeel dashboard worden meestal de processen, kerncijfers en KPI’s van één specifieke afdeling gemonitord. Dit type dashboard wordt regelmatig geraadpleegd en is soms zelfs altijd zichtbaar, bijvoorbeeld op een tv.

pirate-metrics-aarrr-dashboard-geckoboard

Verschillende soorten dashboards

Management dashboard

Het MT kan via een management dashboard in één oogopslag de belangrijkste KPI’s van het bedrijf zien. Dit dashboard biedt een helikopterview van het reilen en zeilen van de organisatie.

Financieel dashboard

Met een financieel dashboard kom je meer te weten over de inkomsten en uitgaven van je bedrijf. Er is een stuk meer mogelijk dan de standaardrapporten in je boekhoudpakket. Denk bijvoorbeeld aan de kostenstijging of -daling per productsegment of een prognose op basis van periodieke inkomsten/uitgaven.

Sales dashboard

Een sales dashboard laat bijvoorbeeld de prestaties van de afgelopen periode zien en weergeeft een pijplijn met toekomstige deals o.b.v. slagingskans. Via filters krijg je inzicht in de cijfers per salesmedewerker, product of regio.

Marketing dashboard

Via een marketing dashboard krijg je inzicht in de resultaten van marketingcampagnes. Dit soort dashboard gaat meestal dieper in om één specifiek marketingkanaal of biedt een overzicht van relaties tussen diverse marketingkanalen.

HR dashboard

In het HR dashboard staan de belangrijkste human resources KPI’s en trends. Denk bijvoorbeeld aan de kosten voor recruitment, opleidingen en beloningen, maar ook informatie over verzuim, retentie en medewerkerstevredenheid.

Dashboard voorbeelden

Onze interactieve dashboards zijn intuïtief en aantrekkelijk vormgegeven in je eigen huisstijl.

Decidas-Dashboard-voorbeeld-min

Voorbeeld x

Decidas-Dashboard-voorbeeld-min

Voorbeeld y

Dashboard tools

Er bestaan verschillende tools om een dashboard mee te maken. Afhankelijk van de eisen en wensen kiezen we meestal voor Tableau of Power BI. Bij marketing dashboards kiezen we ook wel eens voor Google Data Studio.

Deze bedrijven gingen je voor

Doelgroep en prijs bepalen voor een 3D printing startup

Printties klopte bij Decidas aan om te sparren over de doelgroep en prijsstelling van één van hun producten: een gepersonaliseerde lamp.

Maatwerk Dashboard voor data uit Exact Globe Next en Carwise

Om actueler inzicht te krijgen in de financiële positie en trends, hebben we data uit Exact Globe Next en Carwise gebundeld en gevisualiseerd in een dashboard.

Test-oog

Werkwijze

  • 1

    Kennismaking

    We leren elkaar en je bedrijf kennen en praten over je wensen en mogelijkheden.

  • 2

    Offerte

    Na het verkennen van de mogelijkheden maken wij een passende offerte op.

  • 3

    Database

    Data verzamelen, opschonen en indien nodig aan elkaar koppelen (database bouwen)

  • 4

    Dashboarding

    Tijdens deze stap analyseren we je data, voegen we queries toe en maken we visualisaties.

  • 5

    Presentatie

    Presentatie van het dashboard, met ruimte voor eventuele wijzigingen.

  • 6

    Afronding

    Na afronding van het dashboard zorgen we ervoor dat het goed blijft werken en voeren we indien gewenst upgrades uit.

Business Intelligence Insights

Laat je inspireren door onze Insights over business intelligence.